mandag 4. februar 2008

RSS

RSS var én av de 23 tingene som jeg hadde hørt om, og visste hva gikk ut på, før jeg gikk inn på nettet for å lese mer; selv om jeg ikke har brukt rss-leser tidligere.

Jeg valgte å bruke Google Reader, og det var særlig 2 grunner til dette:

1. Jeg tenkte det kunne være greit å holde meg mest mulig samlet, med e-post, blogg og rss-leser på samme sted, og

2. Jeg er lat. For å få brukt Bloglines måtte jeg installere Mozilla Firefox, og det syntes jeg det var unødvendig å begynne med.

Etter å ha lest seg opp på RSS i helga, satte tre stykk bibliotekarer seg ned tidlig en mandags morgen, for å finne noen fine RSS-feeds som vi ville abonnere på. Etter en noe famlende start, hvor vi hadde problemer med å finne ut hvordan vi komme i gang med det hele, (Det var så mye lettere enn vi først trodde. Vi måtte jo bare logge oss inn med gmail-adressen vår!) fikk vi alle tre lagt inn 2-3 feeds hver. "Klipp og lim"- metoden fungerte suverent. Nå har jeg full kontroll på Tord Høivik og Eirik Newth!

1 kommentar:

Jannicke Røgler sa...

Hei!
Så bra det går med deg :-D Burde nok reklamert enda mer for Google reader. Er jo enklere når man først har en google konto.
Jannicke